[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Data: 10.01.2012r
K O N S P E K T Z A J Ę Ć
Prowadzący:
Temat dzienny: „Z Harrym w Hogwarcie – adaptacja filmowa.”
Cele ogólne:
- Zapoznanie ze światem adaptacji filmowej,
Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna pojęcia: adaptacja filmowa, bohater pierwszo- i drugoplanowy,
- wie, o czym opowiada książka „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”,
- zna adaptację filmową książki „Harry Potter …”,
- posługuje się słownictwem filmowym,
- potrafi podać podobieństwa i różnice między książką „Harry Potter…” a adaptacją filmową.
Metody pracy:
- Słowna: opowiadanie, odpowiadanie na pytania
- Czynna: zadań stawianych do wykonania
- Percepcyjna: pokaz, obserwacja
Formy:
- Grupowa,
- Indywidualna,
- Zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
- rozsypanka wyrazowa,
- zdjęcia z filmu „Harry Potter i Kamień Filozoficzne”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
FAZA WSTĘPNA:
lWprowadzenie do tematu zajęć. lIndywidualne rozwiązywanie rozsypanki wyrazowej. Rozwiązanie stanowi temat zajęć.
Wyjaśnienie pojęcia adaptacja filmowa.
FAZA ZASADNICZA:
l„O czym to było?”lPrzypomnienie treści filmu „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”.
l„Kto to?” lPrezentacja zdjęć, na których przedstawione są atrybuty bohaterów z filmu. Odgadywanie, do kogo one należą. Następnie prezentacja poszczególnych bohaterów.
lRole w filmie.lWspólne wyjaśnianie różnic między bohaterami pierwszo- i drugoplanowymi.
Określanie w grupach obu typów bohaterów z filmu „ Harry Potter…”.
lPodobieństwa i różnice.lWypisanie podobieństw i różnic między książką „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” a jej adaptacją.
5. „Co by było gdyby?”
Wymyślanie własnego wątku do filmu „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”.
FAZA KOŃCOWA:
1. Film czy książka?
Określanie, co uczniom bardziej się podobało – film czy książka. Wyjaśnianie powodu swoje decyzji.
1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]